نصب ویندوز یکی از کارهای پرکاربرد و ضروری می باشد که افراد هرچند وقت یک بار مجبور به عوض کردن ویندوز لپ تاپ خود می شوند .اگر مایلید خودتان به تنهایی این کار را انجام دهید و به دنبال آموزش نصب ویندوز 7 روی لپ تاپ هستید با مجموعه دوراندیش از برترین های لپ تاپ و خدمات کامپیوتر همراه باشید.

قبل از آموزش نصب ویندوز 7 روی لپ تاپ باید در ابتدا یاد بگیرید که چگونه تنظیمات بایوس لپ تاپ خود را تغییر داده و لپ تاپ را از روی سی دی یا فلش حاوی نسخه ویندوز بوت یا راه اندازی کنید.

پس ازاینکه سی دی نسخه ویندوز خود را در داخل درایور قرار دادید سیستم خود را ریستارت کنید و قبل از بالا آمدن کامل سیستم یکی از دکمه های f1تا f12 را فشار دهید تا وارد صفحه بایوس (تنظیمات اولیه ) مادربرد لپ تاپ خود شوید .در اکثر لپ تاپ ها با زدن کلید f2 یا f8می توانیدوارد صفحه مربوطه شوید.سپس در مرحله بعد مانند عکس زیر وارد تب boot شده و با کلید های جهت نما تنظیمات بوت خود را روی گزینه مورد نظر خود به طور مثال در این جا CD-ROMقراردهید.

 

 

در مرحله بعد کلید f10را فشار دهید تا تنظیمات ذخیره شود و یا  وارد تب Exit شوید و با کلید های جهت نما برروی Exit saving change را انتخاب کنید تا مراحل بوت شدن از روی cd انجام شود .اگر در حین روشن شدن لپ تاپ از ویندوز بوت شد ممکن است  تغییرات را ذخیره نکرده و یا سی دی شما قابلیت بوت شدن (بالا آمدن)نداشته باشد.

پس از روشن شدن لپ تاپ صفحه زیر به شما نمایش داده می شود که در آن تنظیمات زبان لپ تاپ خود را انگلیسی انتخاب کرده و برروی دکمه  next کلیک کنید.

 

آموزش نصب ویندوز 7 روی لپ تاپ

 

پس از زدن دکمه next سپس در صفحه جدید برروی install now کلیک کنید.در مرحله بعدمانند عکس زیر لیستی از ویندوزهای قابل نصب به شما نمایش داده می شود که در آن می توانید سیتم عامل مورد نظر خود را انتخاب و نصب کنید.اگر لپ تاپ شما داری حداقل 4گیگا بایت رم می باشد بهتر است نسخه 64 بیتی (x64)نصب کرده و اگر رم لپ تاپ شما کمتر از 4 گیگا بایت است ناچار به نصب نسخه 32 بیتی (x86)هستید.

 

آموزش نصب ویندوز 7 روی لپ تاپ

 

در مرحله بعد پس از زدن دکمه next صفحه بالا مایکروسافت یه سری قوانین به شما نشان میدهد که پس از زدن تیک I accept The license Terms و زدن دکمه nextمی توانید از این مرحله عبور کنید.

 

آموزش نصب ویندوز 7 روی لپ تاپ

 

در مرحله بعد آموزش نصب ویندوز 7 روی لپ تاپ اگر قصد دارید اطلاعات سیستم شما دقیقا در حین عوض کردن ویندوز باقی بمانند گزینه upgrade را انتخاب کرده که ما اصلا این روش را به شما پیشنهاد نمی کنیم زیرا با این روش تمامی ویروس های مخربی که قبلا به ویندوز شما نفوذ کرده اند باقی مانده و عوض کردن ویندوز موجب  بهبود عملکرد لپ تاپ  شما نمی شود.بهتر است قبل از تصمیم به عوض کردن ویندوز خود تمامی اطلاعات مهم را در فلش و یا هارد خود ذخیره کرده و در این مرحله گزینه(advanced)Custom را انتخاب کنید . با این روش تمامی اطلاعات و درایو C شما پاک شده و ویندوز از صفر بر روی لپ تاپ شما نصب می شود و تمامی ویروس های مخرب که موجب کند شدن و هنگ کردن لپ تاپ شما شده اند از بین می روند.

در صفحه بعد شما باید حساس ترین و مهم ترین مرحله نصب ویندوز را انجام دهید که به آن پارتیشن بندی(تقسیم کردن هارد دیسک به درایو های مختلف باحجم های مختلف) می گویند . در این مرحله تصمیم می گیرید ویندوز را برروی کدام پارتیشن نصب کنید .اگر اولین بار است که برروی لپ تاپ خود ویندوز نصب می کنید و تا به حال برروی آن ویندوز نصب نشده است  یه پارتیشن حداقل 40گیگ بسازید و اندازه بقیه پارتیشن ها را به دلخواه خود تعیین کنید .اگر قبلا برروی لپ تاپ شما ویندوز نصب شده است پس ایتدا باید پارتیشن های موجود را فرمت کنید سپس حجم پارتیشن ها را به دلخواه و نیاز خود انتخاب کنید.لازم به ذکر است بهتر است ویندوز خود را برروی درایو c نصب کنید.(در حین پارتیشن بندی دقت کنید تنها  درایوی که قصد نصب ویندوز بر روی آن را دارید فرمت کرده تا اطلاعات شخصی موجود در سایر درایو ها پاک نشود).

 

آموزش نصب ویندوز 7 روی لپ تاپ

 

پس از پارتیشن بندی و زدن دکمه next باید منتظر نصب ویندوز بر روی لپ تاپ خود شوید.گذر از این مرحله با توجه به مشخصات سخت افزاری سیستم شما 7 تا40دقیقه ممکن است طول بکشد.پس از اتمام این مرحله سیستم شما  مجددا ریستارت و راه اندازی می شود.

 

آموزش نصب ویندوز 7 برروی لپ تاپ

 

در دو مرحله بعد آموزش نصب ویندوز 7 روی لپ تاپ باید نام کاربری ،نام سیستم و پسورد خود را انتخاب کنبد.

 

 

 

آموزش نصب ویندوز 7 روی لپ تاپ

 

در مرحله بعد اگر نسخه ویندوز شما اورجینال می باشد سریال آن را در این قسمت وارد کرده در غیر این صورت می توانید با خالی گذاشتن فیلد مربوطه و زدن دکمه next از این مرحله عبور کنید اما لازم است حتما پس از اتمام نصب ویندوز نسخه کرک شده آن را نیز برروی لپ تاپ خود نصب کنید.

 

آموزش نصب ویندوز 7 روی لپ تاپ

 

پس از زدن دکمه next صفحه ای باز می شود که در آن می توانید تنظیمات مربوط به آپدیت ویندوز خود را انتخاب کنید .بهتر است در این مرحله گزینه Use recommended settings  را انتخاب کنید .اما می توانید گزینه ask me later را انتخاب کرده و بعدا به صورن آفلاین این آپدیت ها را برروی ویندوز خود نصب کنید.

پس از تنظیم کردن ساعت و موقعیت مکانی خود مراحل نصب ویندوز تمام شده و سیستم عامل برروی لپ تاپ شما راه اندازی می شود.

در انتهای آموزش نصب ویندوز 7 روی لپ تاپ باید گفت اگرویندوز شما اورجینال نمی باشدو تصمیم به نصب نسخه کرک شده آن دارید می تواتنید با دانلود نرم افزار windows loader این کار را به راحتی انجام دهید .

مجموعه دوراندیش با بیش از 15 سال سابقه درخشان در زمینه لپ تاپ و خدمات کامپیوتر پاسخ گوی سوالات شما مشتریان عزیز می باشد.اگر در زمینه نصب ویندوز خود دچار مشکل شده اید کافی است به ما اعتماد کرده و به این مجموعه مراجعه کنید .متخصصین مجرب و کاربلد این مجموعه در کمترین زمان ممکن مشکل شما را برطرف کرده و لپ تاپ را بدون هیچ گونی مشکلی به شما تحویل خواهند داد.

[media type="aparat" id="6RZFB"]

منبع : دوراندیش


technologyinfo ویندوز ,مرحله ,برروی ,کرده ,پارتیشن ,سیستم ,دکمه next ,انتخاب کنید ,کردن ویندوز ,پارتیشن بندی ,انتخاب کرده منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه آموزش اصول طراحی روابط عمومی فیل دانلود targeting هر چی بخوای هست هر روز بیا عرفان طب